Protez Cerrahisi - Prof. Dr. Şenol Akman

Protez Cerrahisi

Prof. Dr. Şenol Akmanİleri yaşlarda rastlanan kalça ve diz eklemi kireçlenmesi günlük hayatı zorlaştırmakta, hastalar yürüme sırasında ağrı çekmektedirler. Kalça ve diz ekleminin kireçlenmelerinde öncelikle cerrahi olmayan tedaviler uygulanır. İleri dönem vakalarda kalça ve diz protez uygulamaları oldukça yüz güldürücü sonuçlar vermektedir.

Prof. Dr. Şenol Akman

Ortopedi ve travmatoloji uzmanı

Total Kalça Protezi

Total Kalça Protezi - Prof. Dr. Şenol Akman

Kalça, vücudun en fazla ağırlık alan eklemlerinden birdir. Bu eklem bir bilyeli yatak biçimindedir. Bu sayede vücudun bükülme ve en aşırı hareketlerinde bile kalçanın sabit durması sağlanır. Kalça ekleminiz sağlıklıysa, hiç ağrı duymadan, yürüyebilir çömelebilir ve dönebilirsiniz. Ancak kalça ekleminiz zedelendiğinde, her hareket ettiğinizde size acı verecektir. Hatta bazen hareketsiz dururken bile ağrı duyarsınız.

Omuz Protezi

Omuz Protezi02 - Prof. Dr. Şenol Akman

Bilye ve yuvası biçiminde bir eklem olan omuzunuz, vücudunuzun en esnek eklemidir. Kol kemiğinin (humerus) bilye gibi olan yuvarlak başı, küçük bir yuvanın (glenoid) içine girer. Kaslar ve diğer yumuşak dokular da kemik başını yuvanın içinde tutar ve kolunuzu aşağı yukarı, yana, vücudunuzun karşı tarafına ya da sırtınıza uzatmanızı sağlar.

Diz Protezi

Diz Protezi - Prof. Dr. Şenol Akman

Sağlıklı bir diz kolayca bükülür. Eklem, üzerine binen baskıyı taşır ve kolayca hareket eder. Bu sayede ağrı duymadan yürüyebilir, çömelebilir ve dönebilirsiniz. Ama dizinizde hasar oluşmuşsa, eklem baskıyı taşıma yeteneğini kaybeder ve hareket ettiğinizde ağrı hissedersiniz. Hasarlı bir diz bazen şişer, hatta dinlenirken bile ağrır.

© 2015 Prof. Dr. Şenol Akman. Tüm hakları saklıdır.
Web sitesi tasarımında kullanılan tüm görseller lisanslıdır. İzinsiz başka yerlerde kullanılamaz.
ÖNEMLİ: Bu web sitesindeki içerikler tamamiyle bilgilendirme amaçlıdır. Gerçek doktor kontrolünün ve muayenesinin yerini tutamaz. Bu sitedeki bilgilerin hekim kontrolü olmaksızın uygulanması durumunda oluşabilecek her tür şikayet ve durumdan Prof. Dr. Şenol Akman sorumlu tutulamaz. En doğru teşhis için lütfen doktorunuza başvurunuz.
Web Sitesi Tasarımı & Prodüksiyon: Siimple